رفتارشناسی شیطان‌پرستان از زبان حجت‌الاسلام شریفی
موضوع: چهارشنبه 3 آذر 1389 05:34 ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
نویسنده كتاب‌ «درآمدی بر عرفان‌های حقیقی و عرفان‌های كاذب» گفت: شیطان‌پرستان در «عشای تاریك»، مخلوطی از خون، ادرار زن و منی مرد را همراه با تكه‌ای نان خشك، استخوان یا گوشت به قربانیان می‌خورانند و معتقدند با این عمل می‌توان به قدرت‌های شیطان دست یافت!

رفتارشناسی شیطان‌پرستان از زبان حجت‌الاسلام شریفی.احمد حسین شریفی

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی، از محققان و پژوهشگران عرفان‌های جدید و اندیشه‌های مربوط به آن است.
شریفی دكترای فلسفه تطبیقی خود را در سال 1385 از مؤسسه امام خمینی(ره) دریافت كرده و تدریس مباحث كلامی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی را در پرونده خود به ثبت رسانده است.
وی تاكنون كتاب‌های مختلفی به رشته تحریر درآورده است و برخی از آن‌ها از جمله «پژوهشی در عصمت معصومان»، «عقل و وحی» و «آیین زندگی (اخلاق كاربردی)» حائز رتبه‌های برتر كشوری و حوزوی شده است.
وی عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) و استاد مركز تخصصی علم كلام حوزه است. این استاد دانشگاه شب گذشته (دوشنبه‎شب) در نشست «نقد و بررسی مبانی شیطان‌پرستی» كه در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد به بیان سخنانی در این مورد پرداخت كه مشروح آن در پی می‌آید.

* شیطان‌شناسی و شیطان‌پرستی

حجت‌الاسلام شریفی در ابتدای این نشست با تأكید بر اینكه به دو صورت می‌توان در این زمینه بحث كرد، گفت: به دو گونه «شیطان‌شناسی» و «شیطان‌گرایی» می‌توان در این مورد بحث كرد. شیطان شناسی از دیدگاه ادیان مختلف خصوصاً اسلام باید مورد بررسی قرار گیرد. امروز مطالعه و تحقیق در این زمینه كم است، گرچه عرفا بیشتر از دیگران به این بحث پرداخته‌اند و كسانی كه مایل به كار در این زمینه هستند به آیات 10 تا 25 سوره «اعراف» خصوصاً به بیان علامه طباطبایی(ره) در توضیح این آیات رجوع كنند. روایات و داستان‌های عرفانی و اخلاقی زیادی نیز در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: بحث دیگر شیطان‌پرستی و شیطان‌گرایی است و در جهان اسلام سه طیف وجود دارند كه تقدیس ابلیس جزو اعتقادات و مبانی آنها است:
اولین جریان «صوفیان» هستند كه «حسن بصری» نیز در میانشان است و از قرن اول شروع شده و تا قرن ششم ادامه پیدا كرده و تبرئه ابلیس سیر صعودی را طی كرده است. به گونه‌ای كه بین برخی صوفیان گفته شد كه هیچ یكتاپرستی در عالم مثل ابلیس نیست و سرپیچی او از سجده بر آدم به خاطر نهایت توحید، عشق وافر به حضرت حق و تواضعش بود. او ذوب در خداوند بود و غیر از خدا را نمی‌دید. درحالی كه این مفاهیم ضددینی و ضدقرآنی است.
این كارشناس علوم دینی ادامه داد: اما این روند از قرن ششم و هفتم به بعد فروكش كرد و كسی مشاهده نمی‌شود كه به تبرئه ابلیس بپردازد. گرچه این عقاید در كلمات «عین القضاة همدانی»، «احمد غزالی» و «حلاج نیشابوری» اوج پیدا كرد و مطالعه در این زمینه برای طلاب مناسب است. مولوی نیز علیه ابلیس بسیار سخن گفته است، اما رگه‌هایی از این عقیده به صورت كمرنگ در اشعارش پیدا می‌شود، مانند بیتی كه می‌گوید: «ترك سجده از حسد گیرم كه بود / آن حسد از عشق خیزد نه از جحود»

حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی
* اهل‎حق و شیطان‌پرستی

حجت‌الاسلام شریفی دومین جریان در جهان اسلام را كه به تبرئه ابلیس پرداخته است «اهل حق» دانست و گفت: آنان خود به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول فقط در جهان اسلام زندگی می‌كنند اما خود را اصلاً مسلمان نمی‌دانند و اگر كسی از این گروه با مسلمانی ارتباط برقرار كند، طرد می‌شود و حكمش قتل است! آنان طیف «یزیدیان» هستند و البته ربطی به یزید‌بن ‌معاویه ندارند و نامشان از واژه «ایزد» گرفته شده است. احترامی فوق‌العاده تا سرحد عبادت برای ابلیس قایل هستند و در كردستان عراق و تركیه زندگی می‌كنند.
وی در مورد گروه دوم كه در غرب كشور حضور دارند، گفت: بعضی از افراد این گروه خود را شیعه دوازده امامی می‌دانند اما به نوعی برای ابلیس نیز احترام قائلند. البته نامش را شیطان نمی‌خوانند بلكه «ملك طاووس» می‌نامند. عقیده‌شان بر این است كه مقرب‌ترین ملك در درگاه خداوند بوده است و حكمت خداوند اقتضا می‌كرده نسبت به او غضب داشته باشد. دسته‌ای از آنها حتی می‌گویند خداوند با امر «ملك طاووس» به سجده بر پایین‌تر و پست‎تر از خود، العیاذ بالله نسبت به او ظلم كرده است! غربی‌ها در مورد این دسته، كار مطالعاتی انجام داده و قبل و بعد از انقلاب درباره‌شان كتاب نوشته‌اند، حتی فردی درباره یزیدیان 15 سال مطالعه كرده است. اما متاسفانه ما كار شایسته‌ای دراین زمینه نداشته و به درستی آنان را نمی‌شناسیم، درحالی كه شناختن، مقدمه نقد است.
به گزارش خبرنگار فارس، در این قسمت از نشست، یكی از حضار پرسید: آیا تمام اهل‎حق چنین عقایدی دارند؟ حجت‌الاسلام شریفی پاسخ داد: خیر، اصطلاح رایج این لفظ مربوط به غرب كشور است‌ و برخی از اهل‎حق، علی‌اللّهی هستند و حتی عرفان‌های جدید مثل حلقه و كیهانی، خود را با اصطلاح «اهل حق» معرفی می‌كنند تا حساسیت كمتری را برانگیزد.

* انواع شیطان‌پرستی در غرب

معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) در ادامه سخنان خود گفت: بحث اصلی نشست درباره شیطان‌پرستی در دنیای غرب است كه بر سه نوع استوار است: اول؛ شیطان‌پرستی دینی كه متعلق به دوران باستان بوده و نگاه ماورائی داشتند. دوم؛ شیطان‌پرستی قرون وسطی و سوم؛ شیطان‌پرستی فلسفی كه دغدغه‌ای برای جامعه ما و مورد بحث است.
وی افزود: مبدع این عقیده، تخصص فلسفه داشته و تحت تأثیر نویسندگان ضددین مثل نیچه و داروین بوده است. مدیران و مسئولین ایالات متحده نیز با او ارتباط دارند و تصاویرش موجود است. در دهه 40 شمسی، با تراشیدن سر و حضور در میان دوستانش ادعای دین جدید به نام شیطان‌پرستی و كلیسای شیطان كرد (كلیسا در این جا به معنای دین است) و خود را كاهن اعظم و پاپ این كلیسا نامید! وی در سال 1347 كتابش را منتشر كرد. متن انگلیسی كتاب، بسیار پیچیده ‌است و معجونی از الفاظ به زبان‌های مختلف در آن به كار رفته است. این كتاب اعتقادی بود و پس از آن به نوشتن كتاب شعائری دست زد، چرا كه هیچ آیین و عقیده‌ای بدون شعائر باقی نخواهد ماند و شعائر جزو اركان یك مسلك است. بر این اساس نیز شیطان‌پرستی حتی درباره نحوه آرایش، ‌لباس پوشیدن، عبادت و آداب و رسوم، دستور دارد.

* عشای تاریك و تاریكی عشا

نویسنده كتاب «عقل و وحی» سپس به بیان مراسم «عشای تاریك» در شیطان‌پرستی پرداخت و گفت: این مراسم شبیه عشای ربانی در كلیسا است كه اندكی شراب و نان خشك به افراد داده می‌شود. نان به منزله جسد حضرت مسیح و شراب به منزله خون اوست تا احساس اتحاد با مسیح صورت گیرد. در «عشای تاریك» نیز مخلوط خون، ادرار زن و منی مرد همراه با تكه‌ای نان خشك، استخوان یا گوشت به قربانیانشان می‌خورانند و می‌گویند با این عمل می‌توانی قدرت شیطان را تسخیر كنی و از نیروهای ماورائی استفاده كنی!
شریفی ادامه داد: كلیسای شیطان اكنون در بسیاری از كشورها مانند آمریكا، انگلیس، ایتالیا و چین وجود دارد و متأسفانه در ایران نیز به صورت غیررسمی و زیرزمینی فعال است.

* ارائه پلیدی‌ها در قالب دین

مؤلف «عرفان حقیقی و عرفان‌های كاذب» گفت: غرب تاكنون منكر قدرت‌های ماورایی بود و به نوعی دنبال بازگشت به معنویت است اما این معنویت، تحریف شده و و شیطان‌پرستی یك نمود از آن بوده و به دنبال القای نیروی ماورایی است.
شریفی ادامه داد: معنویت غربی، ظاهری پلید و كثیف دارد اما دقیقا در قالب دین ارائه می‌شود. تلاش‌های بسیاری برای ترویج آن صورت گرفته و در حال انجام است و بدون شك اهداف سیاسی پشت صحنه این جریان‌ها هست، گرچه با اعتقاد نیز همراه هست. همین باور است كه سبب می‌شود در تابوت میخ‌دار بخوابند و زجرهای شدیدی به خود بدهند.

* خلط حق و باطل

نویسنده «آیین زندگی» در ادامه این نشست به تشریح احكام فقهی نُه‎گانه، قواعد یازده‌گانه برای زندگی و گناهان نُه‎گانه در شیطان‎پرستی پرداخت و گفت: برای جذب دیگران سعی شده مخلوطی از حق و باطل در این قوانین قرار گیرند. از عقاید آنان است كه انسان پست‌تر از حیوانات است، چون معتقد به خداست، شیطان می‌گوید: انسانِ دارای خدای روحانی، او را پست‌ترین حیوانات ساخته است. همچنین در رابطه با رفتار با مهمان می‌گویند: «اگر مهمانت مزاحم توست، ‌با او بدون شفقت و با بی‌رحمی رفتار كن! » آنان می‌گویند: »كودكان را آزار نده!» اما كودك‌خواری و خوردن دختربچه زنده در برخی از آداب آن‌ها وجود دارد. هر جرمی مجازات در حدّ خود را می‌طلبد اما آنان می‌گویند: وقتی در سرزمینی آزاد قدم برمی‌داری، كسی را آزار نده، اگر كسی تو را مورد آزار قرار داد از او بخواه كه تو را مورد آزار قرار ندهد. اگر ادامه داد نابودش كن!«.



* مبانی نظری شیطان‌پرستی و توهین به مقدسات

حجت‌الاسلام شریفی عدم اعتقاد به وجود خدا، بی‌هدفی و قائل بودن به اتفاق در عالم، تفكر اومانیستی و این‎كه انسان خدای خود است، خودپرستی و عدم التزام به هرگونه مقررات رایج در ادیان و آداب و رسوم دیگران، دفاع از تناسخ، لذت‌گرایی به ویژه لذت جنسی همراه با خشم، خشونت و نفرت، انكار معاد، تاریك دیدن جهان و ناامیدی محض، ریختن خون به ویژه خون دختربچه‌ها، استفاده از موسیقی‌های تند همراه با خشونت و ابراز نفرت و توهین به مقدسات ادیان مختلف را از اصول و مبانی نظری شیطان‌پرستی فلسفی و برخی مبانی رفتاری آنان معرفی كرد و گفت: موسیقی‌دانی كه چند بار تغییر جنسیت داد و شیطان‎پرستی را در دنیای جدید احیا كرد به پاره كردن انجیل و قرآن در جلوی عموم دست زد.
وی گفت: دلایل استفاده گسترده از موسیقی از سوی آنان،‌ جاذبه‌های مجازی و حاشیه‌ای موسیقی مانند ایجاد فضا برای روابط آزاد دختران و پسران، ‌ارزان و قابل دسترس بودن موسیقی با توجه به ارتقای تجهیزات فنی تكثیر و توزیع، ‌كاهش سطح حساسیت یا حساسیت‌زدایی از طریق نفوذ به خانواده‌ها، شركت‌ها، اتومبیل‌های شخصی، رایانه‌های شخصی و بالاخره گوشی‌های تلفن همراه است.
در ادامه این نشست، نمادهای شیطان‌پرستان توسط حجت‌الاسلام شریفی معرفی شد و تعدادی از كتاب‌ها با موضوع شیطان‌پرستی كه در سال‌های 1380 تا 1383 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجمه و منتشر شده است، به نمایش درآمد. نویسنده «موج فتنه از جمل تا جنگ نرم» سال‌های مذكور را دوران نهضت ترجمه كتاب‌های شیطان‎پرستی به فارسی دانست و با بیان مصادیقی گفت: متاسفانه برخی از این كتاب‌ها یك نكته مثبت و مفید نیز برای بشریت ندارند.

نوشته شده توسط جواد باقری قمی | لینک ثابت | نظرات () ارسال: داغ کن - کلوب دات کام




Copyright - khoda.mihanblog.com